Apie mane

Susipažinkime

Tomas Dapšauskas

Esu aktorius, fasilitatorius, dėstytojas – padedu grupėms ir bendruomenėms atrasti būdus ir technikas žaismingai bei prasmingai pažinti save ir tobulėti per bendrą kūrybą seminarų ar ilgesnių mokymų forma.

Naudoju patyrimu grįsta procesą, įtraukiančius žaidimus, bendradarbiavimo užduotis, nuolatinę refleksiją, kūrybiškumo lavinimo bei pasaulyje pripažintas kritinio mąstymo ir sprendimų priėmimo technikas. Nuolatos ieškau sąmoningos jungties tarp konkrečių technikų ir asmeninių vertybių, autentiškumo bei ryšio su savimi ir Kūrėju.

Su manimi galite susisiekti tel. +370 61553277 arba parašyti žinutę tomuidapsauskui@gmail.com ir susipažinkime susitikus. Taip pat galite plačiau sužinoti apie mane trijose šios svetainės skiltyse Vaidyba Mokymai Dvasingumas

Vaidyba, šokis, teatras

Esu aktorius, Tomas Dapšauskas, vaidinau O. Koršunovo, C. Graužinio, V. V. Landsbergio, A. Minghelos, A. Cholinos ir kitų režisierių spektakliuose. Patirties teatre ir kine dėka, sutelkiu dėmesį, jaučiu pašnekovą, auditoriją, prisitaikau, lanksčiai veikiu pagal poreikį ir atsirandančias temas. Padedu partneriams veikti, esu atkaklus ir nuoseklus.

1. Organika

Natūraliai bendrauju, lengvai kuriu ryšį, bendradarbiauju.

2. Improvizacija

Lanksčiai, pagal situaciją, ieškau sprendimų ir veikimo būdų. Mėgstu planą, bet neprisirišu – esant poreikiui kūrybiškai veikiu pagal situaciją ir aplinkybes.

3. Judesys

Išmanau judesio, šokio ir kūno kalbą. Kūnas ir judesys aktyvus pagalbininkas minčiai išreikšti. Padedu ir kitiems išjudėti, nesustingti.

4. Šokis

Daugiau kaip 14m. dalyvauju šokio spektakliuose ir performansuose, šokau: baleto, tango, šiuolaikinio ir modernaus šokio stilius. Dėsčiau šokio discipliną LMTA ir VDA kolegijoje.

5. Patirtis

Sukaupta nemaža atlikėjo, choreografo, režisieriaus, dėstytojo patirtis šokio, vaidybos, kūrybiškumo, kritinio mąstymo temose.

6. Gilesnis temų pajautimas

Dėl nuolatinės savi-refleksijos, meditacijos, dvasinės praktikos, jaučiu, kad ieškau tiesos, atsakymų įvairesniais pjūviais, rakursais. Taip atsiranda netikėtų problemų sprendimų, išvadų, kelių.

Mokymai

Jau daug metų dirbu mokymų, pedagogikos tobulinimosi srityje su įvairaus amžiaus žmonėmis, nuo darželio vaikų iki senjorų. Štai pagrindiniai principai ir vertybės, kurias naudoju dirbdamas su tobulėti norinčiais žmonėmis:

1. Dalyvių įtraukimas

Žaidimų, įvairių metodų dėka pavyksta įtraukti net priešiškai nusiteikusius dalyvius į procesą.

2. Žaidimai

Daugiau kaip 15 metų renku, vedu ir naudoju žaidimus seminaruose, mokymuose ir renginiuose. Žaidimai, padedantys susipažinti, bendradarbiauti, greičiau išspręsti problemas, lavina kūrybiškumą, kritinį mąstymą, sukuria erdvę refleksijai.

3. Kūrybiškumas

Daugiau kaip 10 m. intensyviai tyrinėju kūrybiškumą „kūrybinių partnerysčių“ ir „Kūrybinių jungčių“ projektuose, dirbdamas mokyklose su mokiniais ir mokytojais, kultūros įstaigų darbuotojais, kūrėjais. Sudalyvauta daugybėje seminarų ir mokymų.

4. Kritinis mąstymas

Ši tema vystyta projektų mokyklose kontekste. Sudalyvauta mokymuose, surasta nemažai metodų ir galimybių atverti duris kritiniam mąstymui.

5. Refleksija

Nuolatinis mokymosi ir mokymo įrankis. Sukaupta daugybė reflektavimo metodų, būdų ir įrodymų kaip tai veikia ir kiek tai yra svarbu.

6. Improvizacija

Daugiausia iš teatro atsineštas veikimo ir kūrybos būdas padedantis mokymuose, seminaruose ir problemų sprendimų situacijose veikti, laviruoti ir rasti išeitis.

7. Atkaklumas ir drąsa

Labai svarbios ir vertingos savybės vedant mokymus, atsakomybė už dalyvius ir tinkamos kokybės suteikimas, reikalauja nuolatinio mokymosi ir atkaklumo. Jaučiu, kad turiu šias savybes, kurias išsiugdžiau repeticijų ir treniruočių metu bei ilgalaikiuose projektuose, mokymuose dėstytojo darbe bei mokykloje.

Dvasingumas

Ieškau ne tik materialių pokyčių ir įgūdžių lavinimo technikų, bet ir vidinių slinkčių, savęs ir pasaulio suvokimo, pamatymo nematomo ir ryšio kūrimo su Kūrėju. Iš čia kyla vertybės, kurios formuoja mane kaip asmenybę ir kuriomis noriu dalintis:

1. Atkaklumas

Kai imuosi kažkokios veiklos, tai su atsidavimu ir entuziazmu.

2. Nuoseklumas

Jaučiu, kad tik nuoseklus darbas, kasdienis darbas gali duoti vaisių.
To išmokau iš kasdieninių meditacijų ir kitų dvasinių praktikų.

3. Ilgametis praktikavimas

Nuo pat vaikystės, tėvų skatinamas ėjau į bažnyčią, kėliau
prasmės klausimus ir ieškojau atsakymų. Katalikybę keitė joga, vėliau Bhakti joga (Vaišnavizmas). Šventraščių analizė, paskaitos, įvairių tradicijų išminčių įžvalgos ir realizacijos kūrė mano paties pasaulėvaizdį ir stuburą.

4. Savianalizė

Kiekviena tradicija ar mokymas, sistema ar praktika turi savo logiką ir technikas, bet svarbiausia yra paties realizacijos ir tai pasiekiama per nuolatinę savi-refleksiją, savianalizę, meditaciją ir vidinį pokytį.

5. Autoritetai

Jaučiu, kad geriau mokytis iš tų, kurie jau praėjo kelią, gavo realizacijas ir pritaikius jų mokymą savo gyvenime, pasidaryti išvadas. Visada ieškau ir seku autoritetais. Dėl to dalinuosi su kitais, tik tuo, kas patikrinta ne tik mano patirties, bet ir autoritetinga.

6. Dėsnių suvokimas

Gilindamasis į skirtingas dvasines praktikas atrandi ir tam tikrus bendrus dėsningumus, tiesas, gyvybę. Išlavini vidinį kompasą, kurio dėka lengviau naviguoti tarp troškimų ir tiesos.

7. Konkreti reguliari praktika

Ir vis tik yra konkretūs dalykai, kuriuos REIKIA atlikti, ir atlikti reikia kasdien, kaip dantų valymąsis, taip ir su vidine švara ir tvarka, suvokimu. Nuolatos reikia lavinti vidinio mąstytojo raumenį.

8. Nuolankumas

Gyvenam „aš, mano, man“ epochoje, kai visi nagai nukreipti į save. Reikia nemažai reguliarių pastangų šį dėsnį transformuoti, kad pamatytum kitą, suprastum ko kitam reikia ir kuo galėtum pasitarnauti artimui, visuomenei ir galiausiai – Dievui.

9. Noras pažinti

Visos praktikos, seminarai, mokymasis yra tam, kad suprastum –  kas Aš esu?.. Yra begalinis noras suprasti savo paskirtį ir santykį su pasauliu ir Dievu.